Geen status
Wanneer je Track & Trace-code is aangemaakt, betekent dit niet dat je pakket al bij PostNL is. Daarom kan het zijn dat er nog geen status wordt weergegeven.
Status verandert niet
Als de status niet wijzigt, is je pakket nog niet aan een bezorgroute toegewezen. We raden je aan de volgende dag opnieuw te kijken. Blijft de status langer dan 2 dagen hetzelfde? Neem dan contact met ons op via de knop "Een aanvraag indienen".
Wat betekent 'zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL'?
Dit betekent dat we je zending hebben aangemeld bij PostNL, maar dat het pakket nog niet is afgeleverd bij het depot of nog niet is gesorteerd. Vaak zie je wel een verwachte bezorgdatum, maar deze kan nog wijzigen.
Wat betekent 'Bezorging is vertraagd'?
Door onvoorziene omstandigheden heeft PostNL je pakket niet op tijd kunnen bezorgen. Controleer je Track & Trace voor de meest actuele bezorginformatie.
Geeft de Track & Trace aan dat je pakket is bezorgd maar is dit niet het geval?
- Wacht 2 werkdagen voordat je contact opneemt.
- Vraag je buren of check bij een centrale hal (bij appartementen).
- Controleer je e-mail of PostNL-app voor updates.
- Check of het afleveradres klopt in Track & Trace.
Heb je dit allemaal gedaan en is het pakket niet terecht? Neem dan contact met ons op.
Kun je je pakket nog steeds niet vinden? Neem dan contact met ons op. Wij starten een onderzoek bij PostNL, waarbij we onder andere de GPS-locatie opvragen van de scan bij bezorging. Dit proces duurt ongeveer 21 dagen.
PostNL zal intern controleren:
- Bij de Cityhub, waar pakketten worden geladen in de bezorgbus.
- Bij de bezorger zelf, om te verifiëren waar het pakket is afgeleverd.
Als het onderzoek is afgerond en je twijfelt aan de uitkomst, dan kunnen onze klantenservicemedewerkers je verder adviseren.