Geen status
Het is goed om te weten dat wanneer jouw Track & Trace is aangemaakt, jouw pakket nog niet in handen is van PostNL. Daarom kan het voorkomen dat je Track & Trace nog geen status aangeeft, omdat de exacte bezorgtijd op dat moment nog niet bekend is.
Als de status van jouw pakket niet verandert, betekent dit dat jouw pakket nog niet aan een bezorgroute is toegewezen.
Status verandert niet
We adviseren je om nog even geduldig te zijn en de status de volgende dag opnieuw te controleren.
Wordt de status langer dan 2 dagen niet is bijgewerkt, neem dan gerust contact met ons op via de knop "Een aanvraag indienen". We helpen je graag om dit voor jou uit te zoeken.
Wat betekent 'zending wordt verwacht, nog niet bij PostNL'?
Wij hebben de zending al bij PostNL aangemeld, maar het pakket is nog niet bij het depot afgeleverd óf PostNL heeft hem nog niet gesorteerd. Vaak zie je in track & trace al wel het verwachte bezorgmoment. Houd er rekening mee dat dit nog kan opschuiven!
Wat betekent 'Bezorging is vertraagd'?
Er is iets misgegaan waardoor PostNL de zending niet volgens plan kon bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
Geeft de Track & Trace aan dat je pakket is bezorgd maar is dit niet het geval?
- Wacht altijd 2 werkdagen nadat deze status is aangepast en neem daarna contact met ons op via de knop "Een aanvraag indienen".
- Vraag in de tussentijd bij een aantal buren en kijk bij appartementengebouwen of het pakket in de centrale hal is achtergelaten.
- Check of je bericht hebt ontvangen van PostNL in je mail (ook in de spam map) of in de PostNL-app
- Controleer ook of het afleveradres in de Track & Trace code overeenkomt met jouw adres.
Heb je dit allemaal gedaan en is het pakket niet terecht? Neem dan contact met ons op.
We gaan een onderzoek starten bij PostNL om de GPS-locatie op te vragen waar het pakket wordt gescand. Dit zal plaatsvinden op de plek waar de bezorger het pakket scant voordat het bij jouw deur (of op de door jou aangegeven locatie) wordt afgeleverd. Meestal zullen we binnen 3 werkdagen een reactie van PostNL ontvangen, dus we willen je vragen om geduldig te wachten.
Tijdens dit onderzoek zal PostNL navraag doen bij de Cityhub (waar jouw pakket in de bus van de bezorger wordt geladen) en bij de bezorger zelf. De bezorger zal worden gevraagd of en waar het pakket is afgeleverd, terwijl de Cityhub intern zal controleren of alle procedures correct zijn gevolgd. Het onderzoek zal als afgerond worden beschouwd zodra al deze informatie correct is verzameld.
Twijfel je toch aan de uitkomst? Dan kunnen onze klantenservice medewerkers je adviseren of er nog verdere stappen zijn die je kunt ondernemen.